ویلای ساحلی یا آپارتمان ساحلی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آپارتمان بهتر است یا خانه ویلایی؟ من در اینجا به شما تمام تفاوت های میان این دو را بیان می کنم. بهتر است قبل از خرید، این مقاله را با دقت بخوانید.

ویلای ساحلی یا آپارتمان ساحلی کدام را بخریم؟
ویلای ساحلی یا آپارتمان ساحلی کدام را بخریم؟


ویلا ساحلی


به خانه مستقلی گفته می شود که نزدیک به شهر و در دل طبیعت می باشد و گاهی در روستا و مناطق ییلاقی ساخته می شود و از چهار طرف نما به بیرون دارد. اکثر ویلاها دارای جاذبه های طبیعی می باشند. خانه های ویلایی از زمان های قدیم محبوب بوده و گذشته ی این ویلاها به روم باستان باز می گردد. در آن زمان در زمین های وسیع در وسط باغ ها ویلاهای شخصی ساخته می شد و این ویلاها مخصوص افراد طبقه بالای جامعه بود.

امروزه ساخت ویلا در کشور ما نیز بسیار رواج پیدا کرده و در مناطق خوش آب و هوای ایران از جمله مناطق شمالی کشور ویلا سازی زیادی انجام شده. اما ویلا چه مزایایی دارد که اکثر مردم را جذب می کند.
در ایران خانه هایی که از چهار طرف نما داشته باشد و سقف خانه ها شیب دار باشد به آن خانه ویلایی می گویند. این خانه ها وسعت زیادی دارند و اکثرا شخصی و برای یک فرد و یا خانواده می باشند.

این خانه های مستقل در مناطق و زمین های گرانقیمت ساخته می شود و برای خرید آن نیاز به پرداخت هزینه های هنگفتی می باشد.


مزایای ویلا

  • افرادی که ویلا می خرند می تواند از آزادی و اختیارات بیشتری برخوردار باشند.
  • شما می توانید ویلای خود را با سلیقه خود و بدون دخالت کسی طراحی و شخصی سازی کنید.
  • می توانید حیاط ویلای خود با سلیقه خود طراحی کنید.
  • می توانید در آن از حیوانات خانگی استفاده کنید بدون این که مشکلی ایجاد شود و اعتراضی به آن صورت گیرد.
  • حریم شخصی بیشتری برای خود داشته باشید.
  • شما می توانید فضای ویلای خود را در طول زمان توسعه و تغییرات دهید.


معایب ویلا

  • امنیت ویلا کمتر می شود بخصوص زمانی که در آن منطقه تنها ویلا شما باشید.
  • هزینه نگهداری و سیستم های گرمایش و برق اضطراری بسیار زیاد می باشد.
  • در مواقع قطعی برق و مشکل تاسیسات لاز م است تا هر بار به متخصص مراجعه کنید.
  • اگر ویلای شما مدت طولانی خالی بماند ممکن است امنیت ویلا به خطر بی افتد و شما نیاز به یک سرایدار دارید تا از ویلا مراقبت کند.
  • ویلاهای شمال کشور از نظر ظاهری اشکال مختلفی دارد و انواع آن به صورت فلت، نیم دوبلکس، دوبلکس، تریبلکس ساخته می شود. این ویلاها درون شهرک و یا بیرون از شهرک در مناطق ساحلی و جنگلی ساخته می شود.
  • قیمت این ویلاها با توجه به شکل ظاهری و منطقی که در آن ساخته شده متقیر می باشد و شما می توانید با توجه به بودجه خود یکی از این نوع ویلاها را خریداری کنید.


آپارتمان ساحلی


زندگی در آپارتمان نیاز به رعایت یکسری قوانین دارد که در ویلا نیاز به رعایت آن نمی باشد. اما با این حال آپارتمان ها نیز یک سری مزایا دارند که ما در این بخش برای شما بیان خواهیم کرد. آپارتمان به ساختمانی گفته می شود که از چند طبقه و چند واحد تشکیل شده است و خانواده های مختلف با اخلاق و رفتارهای مختلف در آن زندگی می کنند.
برای خرید یک آپارتمان قبل از توجه به هرچیز خوب است که همسایگان خود را به خوبی بشناسید. چون این مورد بسیار اهمیت بسیار زیادی دارد. شما با همسایگان خود در استفاده از راه پله، پارکینگ،حیاط و درب ورودی مشترک هستید.بهترین مزیت زندگی در یک آپارتمان ارتباط و تعامل با همسایگان است. شما توسط افرادی احاطه می شوید که تمایل به برقراری ارتباط اجتماعی دارند و شما نیز ناخودآگاه وارد رابطه های دوستانه می شوید.

اگر از ارتباطات اجتماعی لذت می برید زمانی را به صرف قهوه و گذران وقت با همسایگان اختصاص دهید. آپارتمان بهترین مکان برای انجام اینکار است.

ویلای ساحلی یا آپارتمان ساحلی کدام را بخریم؟
ویلای ساحلی یا آپارتمان ساحلی کدام را بخریم؟

تفاوت قیمت ویلای ساحلی یا آپارتمان

آپارتمان های ساحلی قیمت خیلی کمتری نسبت به ویلا های ساحلی دارند. شما با مبلغ ۱/۳ ویلا می توانید صاحب آپارتمان ساحلی شوید و هزینه ویلا سه برابر یک آپارتمان می باشد. پس می توان گفت کسانی که می خواهند با قیمت کمتری صاحب ملک ساحلی شوند باید به دنبال آپارتمان باشند.


مزایای آپارتمان

  • این خانه ها از امنیت بیشتری نسبت به ویلاها برخوردارند و در صورت خالی ماندن خانه می توانید خیالتان کاملا راحت باشد.
  • در این خانه ها معمولا آب و برق اضطراری موجود می باشد.
  • آپارتمان های جدیدی که ساخته می شود دارای امکانات رفاهی مجهزی مانند استختر، سالن همایش و دیگر امکانات می باشند.
  • می توانید به راحتی آن را اجاره دهید و از درآمدی از اجاره آن داشته باشید.
  • هزینه کمتر و امکانات متفاوت تری نسبت به ویلا دارد.


معایب آپارتمان

  • در صورتی که برای مشاعات ساختمان نیاز به پرداخت هزینه باشد شما نیز باید آن را پرداخت کنید حتی اگر از آن استفاده نکرده باشید.
  • شما فقط می توانید واحد خود را بر اساس علایق خود طراحی کنید و دیگر موارد ساختمان باید با تصمیم تمام اعضای ساختمان انجام گیرد.
  • شما فضای کافی برای نگهداری از حیوانات خانگی را نخواهید داشت.
  • قابلیت گسترش در آینده را نخواهید داشت.


همانطور که ذکر شد زندگی در آپارتمان جنبه های مثبت و منفی بسیاری دارد, بنابراین قبل از تصمیم گیری بهتر است تمام جوانب آن را در نظر بگیرید. تا بهترین انتخاب را داشته باشید. ویلا و آپارتمان هر دو دارای مزایا و معایب بسیار می باشد. که بهتر است شما این موارد را بررسی کنید و ببینید برای شما چه مواردی دارای اولویت بیشتری است و چه مقدار می خواهید هزینه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
مکان انتخابی شما برای خرید ویلا و آپارتمان بسیار اهمیت دارد و هر کدام با توجه موقعیت مکانی آن هزینه متغییری دارد.

اما نمی توان منکر این شد که شما چه امکانات بیشتری در ویلا نسبت به آپارتمان می توانید داشته باشد.شما می توانید دکور کل ویلای خود را شخصی سازی کنید. در ان استخر داشته باشید و حیوانات خانگی را به راحتی نگهداری کنید این امکانات در آپارتمان به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

ویلای ساحلی یا آپارتمان ؟


برخی نکات هستند که به هنگام خرید ملک در شمال باید به آن‌ها توجه کرد فارغ از این که هدف نهایی شما یک آپارتمان است یا یک ویلا. به عنوان مثال بحث امنیت جدی است چه قصدتان خرید ویلا باشد چه انتخاب آپارتمان.
موقعیت ملک مهم است، این که در کدام شهر واقع شده اهمیت زیادی دارد به عنوان مثال اگر ساکن تهرانید ملک‌هایی که در شهر متل‌قو یا رویان قرار دارند بیشتر توصیه می‌شوند.

این که فاصله ملک انتخابی با دریا، جنگل، با جاده‌های اصلی، با امکانات مهم شهری، با مراکز خرید و … چقدر باشد همگی دقت ویژه‌ای می‌طلبند. این نکته که ملک بر اساس جدیدترین متد‌ها و مستحکم‌ترین مصالح ساخته شده باشد، نمای خوب و امکانات برجسته‌ای داشته باشد نیز مهم است.

به چه ویژگی هایی در خرید باید توجه کنیم


مسلما هرچقدر امکانات رفاهی و اصلی خود آپارتمان و ویلا بیشتر باشد، قیمت بنا بالاتر است. به ویژگی هایی نظیر داشتن کنتور برق، آب شهری و گاز دقت کنید. بطور ویژه خرید ویلا و آپارتمان ساحلی به دلیل همجواری به دریا زمستان های سردتری خواهد داشت. بنابراین به سیستم گرمایشی ساختمان دقت کنید. شمال ایران به خاطر داشتن آب و هوایی معتدل و مرطوب، تابستانهای گرم و شرجی دارد.

به سیستم سرمایی مثل داشتن محل نصب کولر نیز توجه کنید.هر منطقه و شهری قیمت ویلا و آپارتمان مخصوص به خودش را دارد. قیمت خرید ویلا و آپارتمان ساحلی هرچقدر که به دریا نزدیکتر باشد، بیشتر است.

ویلای ساحلی یا آپارتمان ساحلی کدام را بخریم؟
ویلای ساحلی یا آپارتمان ساحلی کدام را بخریم؟

همچنین شهرهای شمالی به دلیل داشتن امکانات رفاهی و گردشگری متفاوتی که دارند، باعث میشوند خرید ویلا و آپارتمان ساحلی در آنها متفاوت با سایر مکانها باشد. پس بسیار مهم است که آپارتمان و ویلای که خریداری می کنید حتما نزدیک به امکانات رفاهی و تفریحی باشد.

برای یافتن ملک رویاییتان که تمام شرایط ذکر شده و البته مورد نظر شما را داشته باشد کافیه همراه ما باشید و به سایت ما سر بزنید

سایت دسترسی به املاک داخل کشور

سایت دسترسی به املاک خارج کشور