رضوانشهر،مروارید جنگل و دریا

گاهی اوقات برنامه ریزی برای یک روز تعطیل وانتخاب مقصد مورد نظر خیلی سخت تر از رفتن به مقصد است.مخصوصا که بعد از گذراندن یک هفته کاری سخت و پرمشغله نیاز به آرامش و استراحت را حس می کنید؛ بلکه خستگی هفته از خاطرتان برود و کمی هم از طبیعت انرژی بگیرید! کار خیلی سختی هم نیست، فقط کمی اراده نیاز است و مختصر وسایل یک سفر یک روزه . تصمیم گیری برای اینکه کدام منطقه مناسب است، چندانم کار سختی نیست!کافیه فقط ببینید از مقصد مورد نظرتان چه توقعی دارید؟! جنگل، کوه، دریا یا یک منطقه تاریخی؟؟؟؟!! شاید هم از یک مقصد توقع برآورده کردن همه این گزینه ها را دارید!!!! بهترین گزینه که از شما فاصله زیادی هم ندارد شهر رضوانشهر است! شهری که به مروارید جنگل و دریا معروف شده!
در راه و حین مسیر از پنجره ماشین خنکای باد صورت شما را نوازش میدهد، انگار که خدا با دستان پرمهرش موهایتان را کنار میزند و بوسه هایش را با باد بر صورتتان مینِشاند.، همین حس تازگی وقتی زیبایی اش دوچندان می شود که طبیعت زیبای جاده با چشمانتان بازی میکند.

رضوانشهر را با پل تاریخی پونل که بر روی رودخانه شفارود ساخته شده و آبشار ویسادارش خوب بخاطر می آورید، به پل پونل می رسید و دقایقی را صرف عکاسی از این رودخانه و پل حیرت انگیز می کنید، شنیده اید که این پل متعلق به نهضت جنگل و شاید هم دوره صفوی باشد، روی پل که قدم می زنید به این فکر می کنید که صدسال پیش چه کسانی بر روی این پل قدم گذاشته اند، می گویند متعلق به نهضت جنگل است؛ پس سردار جنگل و یارانش هم قدم گذاشته اند! جنگل های رضوانشهر هم مأمن مناسبی برای پناه بردن جنگلی ها بود.بادی در غبغب می کنید و با غرور روی این پل قدم می گذارید و تا انتهای آن می روید، نزدیکی رودخانه به زیر پل می آیید و از دور پل را نگاه میکنید! عجب شاهکاری!!!! پل تاریخی زیاد دیده اید اما این یکی با بقیه متفاوت است! شاید جان پناهی که زیر پل ساخته اند چشمتان را گرفته است، پیش خود می گویید حتما این هم نیاز آن روزها بوده و به داد جنگلی ها رسیده است!

عکس رضوانشهر

عکس رضوانشهر

یک دل سیر که بر روی پل خاطرات تاریخی خود را مرور کردید سری هم به آبشار ویسادار می زنید! آبشاری که در دل جنگل می خروشد! روی پل آبشار میهمان فیلم زیبای طبیعت به همراه سمفونی پرندگان و صدای خروشان آبشار هستید!!!! در عالمی دیگر سیر می کنید که قطرات آب شمارا به خودتان می آورد! همین حین که جنگل تاریک و سیاه است و صدای شلاق آب که با خشم به تن سنگ می نشیند برایتان دلهره آور است، باریکه ی نوری از لابلای درختان به شما می تابد، این همان روزنه امید است! همان حسی که خیلی وقت ها در زمان ناامیدی دستتان را می گیرد! خوشحال می شوید و برای صرف ناهار و کمی استراحت و بازی سمت ساحل می روید، تعریف ساحل تازه آباد و مجتمع ساحلی ای که در آن جا ساخته اند را بسیار شنیده اید، به مجتمع که می رسید ؛ وسعت دریا چشمتان را میگیرد! انگار که عروس دریا لباس آبی رنگی که با الماس تزیین شده است را به تن کرده، دیدن این منظره حیرت آور است ،اما باید بساط ناهار را محیا کنید، میلتان به غذا نیست و دل دل میکنید تا سمت ساحل بروید،

کفش هایتان را کناری می گذارید و پاچه های شلوارتان را بالا می کشید، روی فرشی از ماسه که با صدفهای به ارمغان آمده از دریا تزیین شده و گه گاهی هم موجها پایتان را نوازش می کنند قدم میزنید. حس آرامش یعنی قدم زدن کنار این ساحل! می ایستید و دست هایتان را باز می کنید،خدا را صدا کنید و در آغوش بگیرید ،مطمئنا آغوشتان را با عشق و آرامش می پذیرد.دم دمای غروب آفتاب است ؛به تماشای این لحظات کنار ساحل نشسته اید و با دریا به درد دل مشغولید، که می بینید خورشید آن گوشه ی دریا از خودنمایی خسته شده است و برایتان دست تکان میدهد. وقتش است، خودش را کم کم برای استراحت شبانه اش آماده می کند و زیر لحاف دریا پنهان می شود. دریا هم انگار با حرف زدن با شما کمی آرام گرفته و از جنب و جوشش کم شده و حالا این شمایید که متوجه گذشت زمان نشده اید، اما دلتان را راضی به ترک این منظره میکنید و به سمت خانه با آرامشی وصف ناشدنی برمی گردید.

جاذبه های گردشگری رضوانشهر به دو بخش ساحلی ییلاقی تقسیم میشود

سیمبر خاله

پارک جنگلی دکتر رستگار

مجتمع ساحلی پره سر

آبشار ویسادار پره سر

خانه سردار مقتدر در ییلاق آق مسجد

دژ زرین کول در ییلاق شوشل دشته دومن

اسپیه مزگت  آق مسجد رینه   منطقه کوهستانی زندانه وبرزکوه

بازار هفتگی رضوانشهر چهارشنبه میباشد

بازار هفتگی پره سر سشنبه میباشد

زبان مردم رضوانشهر  ترکی تالشی وگیلکی است