زمین شمال

اگر قصد خرید ویلا یا زمین در شمال کشور را دارید بهتر است مقالعه ما را با دقت بخوانید تا با اطلاعات کامل برای خرید زمین به شمال کشور سفر کنید.


نکاتی که لازم است قبل از خرید زمین شمال بدانید:


برخی معتقد هستند که خرید زمین در شمال کشور کاری بسیار دشوار است و باید خیلی اطلاعات داشته باشید اما ما به شما نشان می دهیم که خرید زمین شمال کار ساده ای میباشد. این واضح است که تشخیص قانونی بودن زمین گاهی مشکل می باشد و نیاز به متخصص در این زمینه دارد. در این مقاله نکات مهمی که یک متخصص آنها را بررسی می کند را برای شما بیان خواهیم کرد تا در این راستا شما را یاری کنیم.
تصمیم به خرید زمین دارید اما آیا می دانید زمین های این خطه در سه نوع تقسیم می شوند.

راهنمای خرید زمین شمال کشور
راهنمای خرید زمین شمال کشور


زمین ها ممکن است زراعی ، باغات و یا مسکونی باشد.


نظار بر زمین های زراعی بر عهده جهاد کشاورزی می باشد. همان گونه که از اسمش مشخص است. بر بافت های زراعی نظارت دارد و بخش اعظمی از زمین های شمال به صورت زراعی می باشد که به هیچ عنوان امکان تغییر کاربری این زمین ها وجود ندارد. یعنی به هیچ عنوان نمی توان برای این زمین جواز ساخت گرفت و ساختمانی در آن ساخت.مورد دیگر این که اجازه دیوار چینی بلند در این زمین ها را ندارید.
نظارت بر باغات بر عهده منابع طبیعی است که در این زمین ها امکان تغییر کاربری وجود دارد اما لازم است تا مبلغی به عنوان جرائم پرداخت کنید.
نوع سوم که زمین مسکونی می باشد کمتری حجم از زمین های شمال کشور را در بر می گیرد. خریدار می تواند در چنین زمینی جواز کسب بگیرد و ویلا و آپارتمان خود را بسازد بدون این که در دسر و مشکلی به وجود بیاید. این مختص ساخت ساختمان است.
در هنگام خرید زمبن در شمال با واژه زمین جنگلی و زمین ساحلی برخورد خواهید کرد. این به معنی مکان قراز گیری زمین می باشد که در مجاورت دریا و یا جنگل قرار گرفته است.هر کدام از این‌ها در زمره یکی از سه مورد بالا جای خواهد گرفت، بدین معنا که زمین ساحلی می‌تواند مسکونی باشد و مناسب برای ساخت، می‌تواند از نوع باغات قلمداد گردد و یا حتی زراعی خوانده شود.

راهنمای خرید زمین شمال کشور


سند زمین در شمال

برای خرید زمین در شمال باید به سند زمین توجه زیادی داشته باشید
سند زمین شمال در سه نوع می تواند موجود باشد. شورایی، اصطلاحا اراضی و سند شش دانگ باشد. بعضی از زمین ها در این منطقه به صورت قرار دادی می باشند و فاقد سند قطقی هستند و بیان دو فرد به صورت قراردادی معامله انجام می گیرد.در چنین شرایطی آن که ناظر است تا اتفاقی رخ ندهد و کسی خود را صاحب زمین جا نزند شورا و دهیاری آن محله است. این نوع سند های قرار دادی را سند شورایی می نامند.این سند به تأیید مهر دهیاری می‌رسد و دارای کدرهگیری و مبایعنامه جهت پیگیری است.

راهنمای خرید زمین شمال کشور
راهنمای خرید زمین شمال کشور


نوع دوم از سند زمین، سند اصلاحات اراضی است. قبل از انقلاب برخی کشاورزان چنان‌چه در برهه‌ای مشخص بر یک زمین فعالیت می‌کردند می‌توانستند برای آن زمین سند بگیرند و آن را به نام خود بزنند که این نوع سند با نام اصلاحات اراضی شناخته می‌شود. این نوع سند کاملا رسمی است، می‌توان این زمین را قطعه‌بندی کرد و نهایتا به فروش رساند.
نوع سوم و بهترین نوع سند تک برگ رسمی است که اگر یک زمین دارای سند رسمی باشد قابل اعتماد و مطمئن تر است و شما با خیال راحت خرید خود را انجام می دهید. این ملک و زمین ها با سند رسمس دارای قیمت بشتری نسبت به دیگر زمین ها می باشد که ارزش آن را دارد.

نمونه زمین مشابه منابع طبیعی یا خارج بافت طرح هادی


استعلام از زمین


قبل از امضا کردن هر قرارداد و سندی لازم است تا به محل ملک زفته و از موقعیت و شرایط زمین استعلام بگیرید تا دچار مشکلی در آینده نشوید. درون بافت (طرح هادی ) قرار گرفته باشد و کاملا قانونی باشد. (زمین را در صورتی خارج از بافت می‌نامند که هیچ نوع کاربری برای آن تعریف نشده باشد، به عبارتی هیچ استفاده‌ای از این زمین نشود و دارای کاربردی نباشد. چنین زمین‌هایی ممکن است بعدها با روی کار آمدن طرح هادی جدید به داخل بافت آمده و شرایط‌شان تغییر کند که گاهی این تغییر نیازمند گذشت ده سال زمان است!). شما می توانید استعلام را از دهیاری و یا خود فروشنده خواستار شوید و دریافت کنید.
اگر هنگام خرید زمینی قیمت آن نسبت به دیگر زمین ها کمتر بود بهتر است تمام مواردی را که گفتیم رعایت کنید تا مطمئن شوید که زمین مشکلی ندارد. حتما از جهاد کشاورزی زمین را استعلام کنید که زمین زراعی را به شما نفروشند.

سایت دسترسی موارد خرید ویلاشمال و زمین

سایت دسترسی خرید املاک خارج کشور